Повідомлення

Про початок розгляду та врахування пропозицій громадськості до розділу охорони навколишнього середовища містобудівної документації (генерального плану м. Нова Одеса)

Розгляд та узагальнення пропозицій до проекту розділу охорони навколишнього середовища містобудівної документації (генерального плану м. Нова Одеса) приймаються з 1 листопада 2018 року до 1 грудня 2018 року шляхом письмового повідомлення до виконавчого комітету Новоодеської міської ради а адресою: м. Нова Одеса, вул. Центральна, 208.

 

Пропозиції до розділу охорони навколишнього середовища містобудівної документації

(генерального плану м. Нова Одеса)

        З метою охорони і оздоровлення навколишнього середовища та для забезпечення екологічної стійкості території до техногенного навантаження, у проекті рекомендовано виконати ряд планувальних і технічних заходів з урахуванням заходів та пропозицій передбачених у «Екологічному паспорті Миколаївської області». Намічений комплекс заходів повинен реалізовуватись через дію законів України щодо екологічного стану та санітарно-епідеміологічного контролю території, місцевого самоуправління з урахуванням заходів визначених місцевими та регіональними програмами санітарно-гігієнічного та природоохоронного спрямування.

Для забезпечення санітарно-гігієничних умов на території існуючої житлової забудови пропонується:

         - упорядкування системи існуючих СЗЗ промислово-комунальних, нормативи яких не витримуються, методом їх зменшення до необхідних мінімальних розмірів;

- улаштування на виробничих територіях громадської забудови з метою зменшення СЗЗ до житлової забудови та перенесення забудови промислово - комунального процесу на запроектовані території відповідного призначення ( основне креслення).

         Рекомендується органам виконавчої влади місцевого самоврядування визначити своїм розпорядженням перелік підприємств, що межують із житловою забудовою та прирівняними до неї об’єктами, що потребують розробки і погодження проектів скорочення їх СЗЗ. Як правило, для цих підприємств санітарно-захисні зони необхідно повністю або частково (в зонах, які прилягають до житлової забудови) формувати значною мірою за рахунок внутрішнього простору земельної ділянки.

         У випадку неможливості організації СЗЗ в конкретних умовах , необхідно приймати рішення про зміну технології виробництва, що передбачає зниження викидів шкідливих речовин у повітря, його перепрофілювання або передислокацію. Контроль за виконанням цих заходів здійснюють державні санітарно-епідеміологічні служби та установи МОЗ України. З метою скорочення нормативних параметрів СЗЗ в межах яких знаходиться житлова забудова рекомендуються наступні інженерно-планувальні заходи:

- перенесення сирзавода та консервного заводу в проектовану виробничу зону, що розташована з північного сходу.

     Існуючі кладовища міста , СЗЗ яких потрапляє на житлову та громадську забудову, пропонується закрити. Генпланом передбачається улаштування нового кладовища за межею міста з північного заходу.

       Існуюче сміттєзвалище необхідно ліквідувати, так як його СЗЗ накриває центральну Новоодеську лікарню. Полігон для ТПВ та сортувальну станцію побутових відходів запропонована біля села Себине.

Для забезпечення санітарно-гігієнічних умов на території перспективної житлової забудови необхідно:

  • дотримання параметрів планувальних обмежень при реалізації рішень передбачених даним проектом: розроблення проектів організації СЗЗ при будівництві нових та реконструкції існуючих виробничо-комунальних підприємств та проектів комплексних СЗЗ для промвузлів; дотримання параметрів обмежень визначених санітарними нормами та екологічним законодавством при будівництві об’єктів та мереж інженерної інфраструктури - СЗЗ від очисних споруд зливової каналізації, каналізаційних насосних станцій, охоронних зон свердловин тощо;
  • в умовах міської забудови що склалася, рішення щодо будівництва житлових і громадських будівель та розміщення нових об’єктів в СЗЗ діючих кладовищ приймати лише після закінчення кладовищного періоду та скорочення СЗЗ, за умови отримання позитивного висновку місцевими органами держсанепідслужби;
  • при проведенні інженерної підготовки території врахування існуючих та запропонованих ділянок щодо встановлення прибережних захисних смуг водойм та розробкою на дані ділянки технічної документації із землеустрою;
  • містобудівне освоєння ділянок, які згідно рішень генплану змінюють функціональне призначення, слід проводити з урахуванням існуючих нормативів СЗЗ суміжних промислово-комунальних територій та при необхідності виконувати інженерно-планувальні заходи для скорочення СЗЗ.

Для охорони атмосферного повітря:

  • інвентаризація всіх джерел викидів, забезпечення контролю за нештатними ситуаціями, запровадження сучасних технологій на підприємствах, що здійснюють викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря з планувальною організацією території підприємства і упорядкуванням та озелененням їх СЗЗ;
  • подальший моніторинг впливу підприємств на оточуюче житлове середовище та вдосконалення контрольно-дозвільної системи щодо розміщення нових виробничих цехів або підприємств, нарощування виробничих потужностей, зміни їх виробничої діяльності, впровадження заходів щодо зменшення викидів забруднюючих речовин;
  • паспортизація пило - газоочисного обладнання на підприємствах, перевірка ефективності його роботи та утримання в належному стані;
  • екологічно спрямовані напрямки розвитку зовнішніх і внутрішніх транспортних зв’язків, вулично-магістральної мережі міста: створення нових магістральних вулиць з метою раціональної організації руху транспорту; будівництво мостових переходів, транспортних розв'язок; подальший розвиток вулично-дорожньої мережі – будівництво нових та реконструкція існуючих з сучасними технічними параметрами доріг (див. розділ «Транспорт»);
  • впорядкування руху транзитного транспорту та автобусів приміського та міськогосполучення;
  • обмеження в’їзду автотранспорту у рекреаційні та природоохоронній зони;
  • реєстрація відповідно до чинних вимог приватних авто ремонтнихмайстерень, що виконують лакофарбувальні роботи, з їх подальшим контролем за виконанням природоохоронних заходів;
  • упорядкування системи АЗС, АГЗС, СТО, гаражів із дотриманням санітарних вимог щодо їх санітарних розривів та санітарно-захисних зон;

забезпечення постійної роботи діагностичного пункту для контролю викидів транспортних засобів;

  • оновлення рухомого складу автотранспорту, що працює на міських автобусних маршрутах, врахування техніко – екологічних характеристик транспортних засобів при проведенні конкурсу з визначення перевізників;

проведення ремонтно-будівельних робіт вулиць і доріг, поліпшення якості дорожнього покриття;

  • недопущення спалення сухої рослинності та опалоголистя на території міста;
  • створення зелених насаджень вздовж вулиць для захисту від шуму та загазованості житлових та рекреаційних територій;

Для охорони водного басейну:

  • проведення комплексу заходів щодо благоустрою та захисту водойм з організацією та благоустроєм рекреаційних зон; оздоровлення водойм з ліквідацією анофелогенних ділянок;
  • розроблення проекту землеустрою щодо встановлення меж водоохоронних зон та прибережних захисних смуг водойм міста, з винесенням їх меж в натуру, ландшафтним благоустроєм та постійним контролем щодо дотримання режиму господарської діяльності;
  • створення та благоустрій, інженерне облаштування територій міських пляжів;
  • впровадження комплексу заходів щодо екологізації водогосподарського комплексу міста: виконання заходів щодо приведення показників жорсткості води та вмісту заліза, марганцю, аміаку до санітарних норм; реконструкція та оновлення на сучасному рівні всього водопровідно гогосподарства (мереж, насосних станцій тощо); реконструкція та розширення мереж централізованого водопостачання та водовідведення з підключенням всіх об’єктів до централізованої системи водопостачання та водовідведення; та інші заходи (див. розділ Водопостачання);
  • впровадження комплексу заходів з метою раціонального використання воднихресурсів: обладнання житлових квартир водолічильниками, модернізація діючих та будівництво нових систем зворотного і повторного водопостачання, заборона використанняпитних вод в технічних цілях, ліквідація непродуктивних витрат води, запровадження водозберiгаючих технологій;
  • виготовлення землевпорядноїдокументації по встановленню меж ІІ та ІІІ поясів зони санітарної охорони джерел централізованого водопостачання та здійснення постійного контролю щодо дотримання правового режиму 1, 2, 3-го поясів зон санітарної охорони підземнихджерел водопостачання;
  • на промислових та комунальних підприємствах міста забезпечити контроль щодо відповідності показників стічних вод нормативним показникам для приймання стічних вод в мережу централізованого водовідведення, в разі перевищення - забезпечити попередню очистку стоків перед випуском в міську каналізацію;
  • забезпечення відведення поверхневого стоку з усієї території міста, будівництво очисних споруд зливової каналізації в існуючих та проектних місцях випуску стічних вод (див. розділи «Водовідведення, Дощова каналізація»);
  • інженерна підготовка при освоєнні територій, що зазнають впливу несприятливих природних процесів: регулювання поверхневого стоку, проти паводковий захист території, ліквідація підтоплення та заболочення, рекультивація порушених ділянок тощо (див. розділ«Інженерна підготовка території»).

Для охорониґрунтів:

  • проведення геохімічного обстеження території міста та, при необхідності, проведення санації забруднених ділянок;
  • дотримання вимог щодо санітарного очищення території, забезпечення 100% охопленням селищної території планово-подвірною санітарною очисткою, подальший розвиток системи роздільного збору сміття, ліквідація несанкціонованих звалищ побутових відходів та інші (див.розділ «Санітарна очистка території»);
  • будівництво підприємства промислової переробки твердих побутових відходів на основі сучасних технологій та виконання інших заходів щодо поводження з ТПВ (див. розділ«Санітарна очистка території»);
  • проведення рекультивації порушених ділянок; бережливе ставлення до родючого шару ґрунтів які зазнають його механічного зняття, залуження та закріплення його на ділянках поверхневого змивутощо;
  • впровадження комплексу заходів з інженерної підготовки території: захист від підтоплення, благоустрій і розчищення водойм; розчистка русел струмків з ліквідацією штучних перепон для поверхневого стоку та ін. (див. розділ «Інженерна підготовка та захист території»);
  • створення пунктів прийому небезпечних відходів від населення (відпрацьованих акумуляторних батарей, масел та шин від експлуатації приватного автотранспорту, відпрацьованих люмінесцентних ламп, комп’ютерної, малої та великої побутової техніки) та подальшою передачею на спеціалізовані підприємства з їх переробки та знешкодженню;
  • розроблення перспективної схеми розміщення стаціонарних пунктів приймання ресурсних відходів;
  • застосування економічних та регулятивних важелів для зменшення обсягів утворення та накопичення промислових відходів;
  • сприяння створенню та функціонуванню підприємств, зайнятих збором та утилізацією відходів;
  • проведення рекультивації порушених ділянок;
  • бережливе ставлення до родючого шару ґрунтів які зазнають його механічного зняття, залуження та закріплення його на ділянках поверхневого змиву тощо;
  • впровадження режимної сітки спостережень за станом та прогнозуванням розвитку небезпечних геологічних процесів на території міста (зсувні явища, просідання, карстоутворення тощо).

         Для зменшення впливу фізичних факторів на навколишнє середовище (шум, електро магнітне випромінювання):

         Для забезпечення нормативних рівнів шуму на території житлової забудови пропонується:

  • на вільних територіях організація комунально-промислової зони;
  • на територіях сформованої житлової забудови, де неможливо досягти нормативних рівнів звуку шумозахисним озелененням - спорудження шумозахисних екранів;
  • забезпечення нормативного санітарно-гігієнічного стану по фактору акустичного впливу на прилеглих до магістральних вулиць територіях забезпечується                                                                      переважно за рахунок створення при дорожніх захисних зелених насаджень;
  • решта джерел шумового забруднення, такі як промисловіпідприємства, трансформаторні підстанції маютьлокальний вплив, що не виходить за межіохоронноїзониоб`єктів.

           Основним  джерелом  шумового  забруднення є автомобільний транспорт, який проходе крізь місто по Центральній дорозі. Проектом пропонується виконати капітальний ремонт об'їзної дороги зі сходу за містом та запустить транзитний транспорт, що розвантажить дорогу міста тим самим забезпечити нормативні рівні шуму.

           При прийнятті проектних рішень враховується фактор акустичного впливу. (Акустична зона нанесена на «Схемі існуючих планувальних обмежень»). Оцінку шумового (акустичного) навантаження автомобільної дороги на прилеглу територію та необхідність улаштування шумозахисних споруд (ШЗС) визначають на стадії інженерно-технічних вишукувань.

         Джерелами електромагнітного випромінювання в місті є станції мобільного зв’язку, радіотелевізійні антени. Зазначені об`єкти підлягають санітарно-гігієнічному нагляду щодо їх розміщення та експлуатації, а також щодо захисту населення від впливу даного фактору.

Ландшафтно-планувальні заходи:

-   проведення інвентаризації системи зелених насаджень населеного пункту у відповідності з вимогами п. 6.2 «Правил утримання зелених насаджень міст та інших населених пунктів»;

-   формування зелених насаджень загального користування: локальних місць рекреаційного використання (скверів, парків, пішохідних зв’язків) з їх благоустроєм та ландшафтною організацією (дендрологічний склад, малі архітектурні форми);

- формування зелених насаджень спеціального призначення (санітарно-захисні зони, протишумове озеленення транспортних коридорів, озеленення магістральних вулиць і доріг); врахування фактору атмосферного та шумового забруднення середовища при плануванні робіт з висадження зелених насаджень вздовж вулично-магістральної мережі;

-  формування насаджень обмеженого використання: озеленення та ландшафтне впорядкування територій рекреаційних закладів в межах їхнього відводу, внутрішньо-квартальне озеленення;

-  виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж існуючих та перспективних об’єктів та територій природно-заповідного фонду з винесенням меж в натурі (на місцевості);

-    розроблення проектів створення перспективних об'єктів ПЗФ;

-    розроблення проекту екологічної мережі міста.

         Для підвищення якості оцінки антропогенного впливу урбанізованої території на навколишнє природне середовище, прогнозування стану екосистем та досягнення їх екологічної рівноваги проектом рекомендується розширення та налагодження в місті системи моніторингу навколишнього природного середовища (повітряний та водний басейни, ґрунт, надра) з організацією стаціонарних постів та пунктів контролю в межах житлової, промислової та рекреаційно-оздоровчої зон.

         Впровадження вищезазначених заходів сприятиме покращенню умов проживання, оздоровленню міського середовища та підвищенню його екологічної стійкості до техногенних навантажень.