«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стягнення аліментів на утримання дитини»

№3339 від 14.04.2020 року ( ініціатор зазначеного законопроекту народний депутат України Л.О.Шпак)

Згідно зі ст. 5 Закону України «Про виконавче провадження», примусове виконання рішень про стягнення аліментів покладається на органи державної виконавчої служби та приватних виконавців.

7 грудня 2017 року Верховною Радою України прийнято Закон України № 2234-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення захисту права дитини на належне утримання шляхом вдосконалення порядку примусового стягнення заборгованості зі сплати аліментів», яким ст. 24 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП) доповнено новим видом адміністративного стягнення – суспільно корисними роботами, які призначаються за несплату аліментів. Майже дворічна практика існування такого виду стягнення фактично довела не лише його неефективність, а й шкідливість. Його введення породило значно більше проблем у практиці ніж сприяло в вирішенні проблеми несплати аліментів.

Хоча протягом 2018 року і спостерігалась позитивна тенденція сплати аліментів, це було не наслідком застосування суспільно корисних робіт, або попереджувального впливу цього стягнення.

В Новоодеському районі до суспільно корисних робіт було притягнуто протягом 2019 – 2020 років – 4 особи із них 2 особи відбули покарання. На сьогоднішній день на обліку Новоодеського районного сектору філії Державної установи «Центр пробації» в Миколаївській області перебуває 2 особи притягнуті до адміністративної відповідальності у виді суспільно корисних робіт із них одна особа приступила до відбування покарання. У відношенні іншої особи сільрадою було надано інформацію стосовно вирішення питання забезпечення роботою на оплатній основі та гостро стоїть питання виділення коштів з бюджету на оплату суспільно корисних робіт.

     Отже органи місцевого самоврядування, відповідно до ст. 31-1 КУпАП, повинні визначати види оплачуваних робіт і об’єкти для їх виконання. Нині вони зобов’язані приймати на роботу та оплачувати з місцевих бюджетів працю осіб, які мають заборгованість з аліментів, додатково перераховуючи кошти на оплату судового збору та оплату послуг державних виконавців за складений протокол і перерахування коштів.

Це не лише «відбирає» робочі місця у населення, а й примушує місцеві органи влади створювати зайві та не потрібні робочі місця на комунальних підприємствах, оскільки їх чисельність зумовлена не потребами підприємства, а лише числом осіб, яким призначене це стягнення. У значній кількості підприємств кошти на оплату праці цієї категорії взагалі відсутні і рішення суду про накладення стягнення у виді суспільно корисних робіт фактично не виконуються. Крім того, суми, які потенційно може заробити порушник, є незначними і не покривають всієї заборгованості або хоча б її значної частини.

Правовідносини, що виникають між власником підприємства та порушником на якого накладено адміністративне стягнення у виді суспільно корисних робіт, мають низку ознак, притаманних трудовим відносинам, однак чинним законодавством не передбачено укладання трудового чи цивільно-правового договору.

Зокрема склалася поширена практика оформлення порушників на період відбування адміністративного стягнення відповідно до норм трудового законодавства, укладаючи з ними трудовий або цивільно-правовий договір, що в результаті призводить до порушення власниками підприємств ст. 128 КЗпП України (Обмеження розміру відрахувань із заробітної плати), оскільки кошти за оплату виконання суспільно корисних робіт повним обсягом перераховуються на відповідний рахунок органу державної виконавчої служби.

       У разі ухилення особи від відбування адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт вона підлягає притягненню до адміністративної відповідальності, що законодавчо закріплено у ст. 325-4 КУпАП.

     Санкція вищезазначеної статті передбачає накладення адміністративного стягнення у виді адміністративного арешту. Однак реалізація цієї санкції часто є неможливою.    

     Зокрема, фактично неможливим є притягнення до адміністративної відповідальності за ухилення особи від відбування адміністративного стягнення у виді суспільно корисних робіт жінки, що має дитину віком до 12 років, оскільки до цієї категорії осіб адміністративний арешт не може бути застосований відповідно до ст. 32 КУпАП, а санкція ст. 183-2 КУпАП не містить альтернативного виду стягнення. Тобто надсилання зазначеного протоколу відносно жінок, які мають дітей віком до 12 років, призведе до відмови суду притягати винних за ухилення від відбування суспільно корисних робіт, як наслідок, особа може продовжувати ухилятися від відбування суспільно корисних робіт та не буде нести відповідальність за це.

Законопроект розроблений для забезпечення належного виконання рішень щодо стягнення аліментів. Реалізація проекту Закону дасть змогу усунути порушення трудового законодавства з боку органів місцевого самоврядування, зберегти кошти місцевих бюджетів та запровадити більш доцільні та ефективні майнові санкції для боржників.

Законопроектом пропонується внести зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення, згідно з якими виключити суспільно корисні роботи, як вид адміністративного стягнення, який не довів свою ефективність.

 Змінами до Закону України «Про виконавче провадження» пропонується до шестимісячного зменшити суму сукупної заборгованості зі сплати аліментів для винесення державним виконавцем постанови про накладення на боржника штрафу в розмірі 20 відсотків суми заборгованості зі сплати аліментів.

Реалізація проекту не вимагатиме додаткових витрат із Державного бюджету України, а навпаки сприятиме збільшенню надходжень до бюджету за рахунок збільшення ефективності процедури виконавчого провадження щодо заборгованості зі сплати аліментів. Прийняття проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стягнення аліментів на утримання дитини» дозволить урегулювати практику правозастосування, усунути правові колізії та запровадити більш дієвий спосіб впливу на боржників зі сплати аліментів, що сприятиме забезпеченню належного захисту прав дітей.

Адже ми всі зацікавлені у внесенні змін до «Проекту Закону про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стягнення аліментів на утримання дитини» № 3339 від 14.04.2020 року - це перш за все захист прав наших з Вами дітей та й бажано, щоб і керівники органів самоврядування Новоодеського району долучились до законотворчого процесу з вищевказаного питання так, як тягар організації суспільно корисних робіт покладається саме на них.

Новоодеський районний сектор філії Державної установи «Центр пробації»

в Миколаївській області

Об'ява

Новоодеська міська рада повідомляє

«10» червня 2020 р. о 10.00 год. в приміщенні міської ради відбудуться громадські слухання проекту містобудівної документації "Детальний план території земельних ділянок розташованих в районі вулиці Центральна, 215 міста Нова Одеса для зміни цільового призначення та в подальшому будівництва магазину, а саме:

- земельна ділянка для будівництва та обслуговування житлового будинку та господарських споруд загальною площею 0,0602 га;

- земельна ділянка для ведення особистого селянського господарства загальною площею 0,0545 га".

Просимо надавати пропозиції та зауваження до міської ради, де проводиться реєстрація, розгляд і врахування пропозицій громадськості.

Депутату міської ради

50 сесія Новоодеської міської ради сьомого скликання відбудеться 29 травня 2020 року о 09.00 годині в сесійній залі міської ради.

ПРОЕКТ   ПОРЯДКУ   ДЕННОГО

25.05.2020р. о 14.00 - засідання постійної комісії з правових питань та соціальної політики.

26.05.2020 р. о 14.00 год. - засідання постійної комісії з питань житлово-комунального господарства, комунальної власності, містобудування, земельних ресурсів.

27.05.2020 р. о 14-00 год. – засідання постійної комісії з питань планування бюджету, фінансів та соціально-економічного розвитку міста, засідання постійної комісії з правових питань та соціальної політики.

Детальніше...

Виконавчий комітет Новоодеської міської ради інформує

На виконання Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з метою одержання зауважень і пропозицій від громадян, фізичних та юридичних осіб оприлюднюються проекти рішень Новоодеської міської ради «Про встановлення ставок та пільг із сплати земельного податку на 2021 рік» , "Про встановлення ставок та пільг із сплати податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на 2021 рік" ," Про затвердження ставок єдиного податку на 2021 рік для фізичних осіб - підприємців,

віднесених до І та ІІ груп платників єдиного податку" та "Про встановлення транспортного податку на 2021 рік" (далі – Проекти) та аналізи регуляторного впливу даних актів, розроблені фінансово - економічним відділом міськвиконкому.

     Проекти розроблені у відповідності до Податкового кодексу України. Проекти спрямовані на затвердження обґрунтованих ставок та пільг по земельному податку, податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, єдиному та транспортному податку.

   Проекти та аналізи регуляторного впливу оприлюднені в мережі Інтернет на офіційному веб – сайті Новоодеської міської ради в розділі «Регуляторні акти».    

Зауваження та пропозиції до Проектів приймаються у письмовій формі    протягом місяця з дня оприлюднення на електронну адресу E-mail: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її. та на поштову адресу: 56602 , Миколаївська обл., м. Нова Одеса, вул. Центральна, 208 (відповідальна особа – Литвиненко Т.Г.)

Заступник міського голови С.Л. Зла